tisdag, augusti 23

Bra tisdag

Jag har precis matat en nyvaken och busig tjej som kände för en tupplur förut.
Hon ligger och drar i mina strumpor nu, ovetandes att om en timme kommer hon få två sprutor i låren av sin husläkare.
Stackars liten..


Hon har fått manikyr, pedikyr, en klippning och lite pussar så hon känner sig jättefin nu =)
Dopet närmar sig och då vill hon vara så tillfixad hon kan bli, sa hon imorse..

I övrigt kan jag meddela att det kommer ett mam-mam-mam-mam när hon blir ledsen och förtvivlad. Oftast när jag försvinner och hon är lite trött (eller sitter hos pappa ;)
Det skär i hjärtat när hon ropar på mig med armarna utsträckta, men samtidigt är det något jag blir glad över, att man är såpass viktig- än så länge.

Jag är riktigt krasslig nu, vaknade inte förrän halv nio av Emilias vrål från sin säng. Själv låg jag i koma och mina sinnen är helt avstängda... hon hade rivit ner sin labanmobil i frustration och blev antagligen livrädd när hon fick den över sig.

Jag är sjukt seg idag, det blev sent igår då jag satt över midnatt och knåpar med nål och tråd. Det är svårt att sluta, för det är så roligt!
Dum som jag är struntar jag i att jag är sjuk, så just nu mår jag sämre än någonsin.

Bvc blir vår utflykt idag, det får räcka.

Nu ska jag sluta gnälla och jaga Emilia i hennes gåstol, det gillar hon!

Trevlig tisdag

Inga kommentarer: