måndag, augusti 15

Tråkig dag

Vi håller oss hemma och inne från det kalla, mulna vädret idag.
Egentligen skulle jag ner till Uppsala men det fanns lite för mycket hemma att göra klart efter helgen.
Istället tog vi sovmorgon till 9,30 (lyx) och gjorde oss ett litet ärende på byn mitt på dan- det fick räcka!

Jag hade köpt glass inför BingoLotto-premiären igår kväll som visade sig vara en upptinad+nedfryst variant och smakade peck! Idag gjorde jag mitt allra första klagomål någonsin i en mataffär och de var hur gulliga som helst! =)
Ny glass ligger och ropar på mig från frysen nu, mumma.

Idag kom även det sista Tradera-paketet hem, så nu hoppas jag brevbäraren slutar sura på mig i framtiden. Varje gång det kommit något visar det sig ligga intryckt, ihopknölat i vårt väldigt lilla brevinkast- känns som brevbäraren inte gillar att skriva lappar och lägga större brev hos affären som man ska.
Ett av Emilias bokpaket hade de dessutom klämt fast utanför brevinkastet så jag knappt kunde rubba loss det. Har de inget liv?

Nåja.

Vart var jag?

Just ja; glass, Emilia och The Hills på tv.

Vi hörs!

Inga kommentarer: