torsdag, september 15

God morgon!

Jag klev upp motvilligt kl 7 för att tvätta, inte ens Emilia orkade öppna ögonen när jag smög in för att hämta hennes kläder.
Det kliar vansinnigt i mina ögon nu, jag har knappt fått en blund inatt.

Blev väldigt glad av det fina vädret när jag kom ut, men såklart har det hunnit mulna på efter tre timmar in mot dagen. Jag ville spendera dagen utomhus för att tillsammans med Emilia testa lite geocaching. Det är föremål gömda på speciella platser som jag kan hitta med hjälp av gps-navigation.
Bara här i Österbybruk finns det tre platser att registrera och det hade varit en bra utflykt för oss tjejer.

Två dagar inomhus hittills har det blivit och snart kryper jag på väggarna. Igår hade jag så roligt åt gumman när jag for runt med dammsugaren. Hon lubbar med efter dammsugaren i sin gåstol och blir vansinnig om jag försvinner runt hörnet eller när hon fastnar och inte kan ta sig loss. Anledningen är att hon vill fram till dammsugaren och typ... döda den?
Klappa till den vill hon i alla fall, för hon vevade friskt med händerna varje gång hon kom fram =) utöver det vill hon helst hela tiden stå med ansiktet i utsuget, alltså efterblåsten, och garvar friskt när hon får varm luft sprutad i ansiktet.
Är hon verkligen som andra barn?
Ska inte barn vara rädd för dammsugaren?

Nåja, jag pysslar på för fullt här hemma medan mini kravlade tillbaka ner i sängen och nu sover djupt. Det är torsdag och löning för mig, känns konstigt att få lön mitt i månaden men samtidigt lite roligt.
Jag har jobbat bra förra månaden och denna månad blir det fler pass = katjing!

Kram till er alla därute som måste ut i rusket



tjenare!

Inga kommentarer: