söndag, september 25

Josh Groban 23 september

Kvällen kom och gick väldigt fort som jag fasade!



Efter att ha mött upp Helena, som var mitt sällskap över kvällen, i Uppsala fick jag äran att köra bil ner till Stockholm. Vår ursprungliga plan var att parkera vid Fryshuset några minuter från Globen, men då gps:en tappade signalen nere i en av alla förbaskade tunnlar så visste vi plötsligt inte vart vi var =)
Faktiskt visade det sig att parkeringshuset i Globen inte ens var hälften fylld och dit hittade vi med hjälp av skyltar.

Konserten i sig var magisk, alla de låtar jag ville höra kom- både gamla&nya.
Även vackra låtar på spanska och italienska, samt "Smile" som ett sista extranummer.
När jag försökte förklara för Thomas vilken låt Smile är så fick jag till svar;

"Näe, jag vet inte vilken låt det är. Inte den versionen i alla fall."

Pöh.

Publiken kunde ställa frågor till Josh som han svarade på scen och en tjej frågade faktiskt om hon fick sjunga en duett med honom. Hon blev genast nerkallad på scenen med honom och de sjöng "The Prayer" tillsammans. Helt galet roligt! För henne alltså..

Nu några dagar senare ser jag att folk faktiskt fick autograf och foto med honom, vilket vi aldrig inväntade eller tog reda på. Jag är galet besviken på just den biten, men nu har jag i alla fall fått uppleva honom live! Må det inte gå 9 år tills nästa gång bara =)

~Lycka~

Inga kommentarer: