söndag, september 25

På hemmaplan

Jag tar igen mig lite över lunchen här hemma, Emilia knatar runt i sin stol och drar i allt hon får händerna på.
Jag har rensat ur alla hennes sommarkläder som blivit för små och fyllt på med varma och nyinköpta kläder =)
Ännu en full byrålåda med kläder som hon växt ur, det går för fort!

Igår var jag uppe i Sundsvall över dagen, Emilia och jag åkte tidigt på morgonen för att hinna i tid till klädbytardagen som håller på nu i helgen. Det bästa går först så jag bad Linda lägga vantarna på vissa grejer åt mig =)
Först lämnade vi av pappsen på jobbet och åkte raka vägen upp till farmor. Där fick Emilia leka under tiden som jag jagade en ny garderob och kunde trängas i lugnan ro.
Ett gäng med leksaker kom också hem och som jag tvättat upp under morgonen, hon gillar dem verkar det som!

Innan vi åkte hem åt vi god middag hos farmor och hann med att besöka Linda&familjen. De hade t o m köpt tårta tills vi kom, hur gulligt är inte det!?
Så jag hann fika och surra lite innan vi trötta tjejer åkte ner igen. Emilia sov fint hela vägen hem stackaren.

Idag är det en jättefin dag, när Emilia sovit lunch ska vi ut och knata med vagnen för att hitta god middag till familjen. Nu låter det som att vi ska iväg och jaga, men affären är väl enklast att gå till. Brokeback Mountain rullar på tvn och jag sitter och vilar fötterna lite.

En otäck grej hände på vägen hem igår kväll. Vi började fara hemöver strax före 21 och när jag passerat Gävle några timmar senare var det knallmörkt ute. Det enda jag såg av de andra bilarna är deras lysen, så när jag såg en mötande bil reagerade jag inte först. Inte förrän den kom ovanligt nära, det andra körfältet låg långt ifrån med en vall emellan och den där bilen låg inte på andra sidan!
Den kom emot mig!
Jag visste först inte vart jag skulle ta vägen, men höll åt höger och såg hur bilen strök sig på min vänstra sida.
Där sitter jag med en bebis i bilen och håller tummen att idioten mittemot inte träffar oss, det är en läskig och maktlös känsla.
Dessutom flashade bilisten med sina lysen som för att påvisa att JAG var i vägen!
Bilen bakom mig flippade nästan ur och både tutade och blinkade hejvilt med sina lysen. Jag blev nog mest chockerad.
Usch!

Imorgon är det en ny vecka och jag laddar för nya tag.
Skönt med lite miljöombyte har det varit!

Trevlig helg

Inga kommentarer: