tisdag, september 6

Mittinatta

Jag kan inte sova.
Kom hem från jobbet strax efter 23 och blev serverad kvällsfika, allt för att få en att gå ner i varv.. nu är det en veckas ledighet och bara plugg som gäller för mig!

När jag lämnade gumman på Thomas jobb passade jag på att kolla in bilen som han provkör och filurar på att byta till.
Riktigt fin var den! Än viktigare var att vi har mer utrymme i skuffen, så barnvagnen plus lite till kommer in utan problem =)

Trafikstockningen till och från hans jobb är helt galen. När jag lämnar av Emilia på vardagskvällarna måste jag lägga på minst 20 minuter dit extra för att vara säker att jag har marginal att ta mig till jobbet efter lämning. Det värsta jag vet är att droppa in i sista minuten på mitt eget jobb och kasta på mig kläderna i farten, men i denna stad kan man fastna i köer för ingenting.
Semestertider är definitivt över!

Vi var ner till Gimo idag en sväng, skolan jag går på har en härlig miljö. Jag gillade aldrig skolmiljön förut, men på något sätt uppskattar jag den mer nu. Att vara där på frivillig basis ger en annan slags frihet, men så hade jag nog fel inställning på slutet av min egen gymnasietid också. Allt kändes som ett tvång- och så kan man vara negativ till det mesta tyvärr.
Nu är det roligt igen!

Har även anmält mig till högskoleprovet den 29 oktober, pirrigt! Har aldrig gjort det, det är banne mig på tiden!

Nu ska jag slösurfa lite, gubben ligger bredvid mig och snarkar så sött...

Hejsvej

Inga kommentarer: