onsdag, oktober 19

Är det jul än?

Nu har vi kommit hem från en nyttig promenad runt byn, jag fick gräva fram åkpåsen till vagnen så Emilia slipper frysa om fossingarna.


Dumma tjejmage också- jag har ätit alvedon, vilat, rört på mig, lagt varm handduk på magen men värken släpper inte =(
Det bästa var faktiskt att komma ut och få lite frisk luft, Emilia är på strålande humör idag också och lättar upp min vardag som alltid.

Igår gjorde vi ett ryck med julklapparna, lite mer än hälften är ordnade och de resterande har vi några idéer på vad vi ska köpa.
Jag jobbar mycket extra den här månaden och har därmed lite mer utrymme att gå och frossa i julpynt och annat gott med jullönen.
Bra tänkt, va?

Har suttit de senaste kvällarna och myst med enbärsmust och hjortrondryck, de som vi köpte på julmässan. Glöggen är inte öppnad än, men jag längtar!
Vi köpte rökt korv också men av någon anledning stekte Thomas nubbe-korven med lite annat kött. Blev inte så bra...
Whiskeykorven hade vi den goda smaken att äta separat.

Jag kurerar mig nu med jänta bredvid mig, lite karra och trams på tv. Vi är kramsjuka idag.

Här är en bättre bild på Emilias lära gå-vagn;




Tjing

Inga kommentarer: