fredag, oktober 21

Sjukstuga

Min deadline med skoluppgifterna närmar sig och jag petar med det minuterna som jag får över om kvällarna.
På senaste tiden har jag varit så trött och slut redan vid 20 och kan bara tänka på sängen och sömnen.

Emilia har blivit dyngsjuk, näsan rinner konstant och hon är varm och kinkig. Om dagarna är humöret ändå på topp, men hon vaknar om nätterna oroligt och har svårt att somna om. Imorse förstod jag varför, då hela näsan var igenpluggad på henne.
Det har vi ju alla varit med om, ingen mysig känsla!

Jag vet inte om hon smittade mig eller tvärtom, men under veckan har jag varit hängig. Seg och frusen. Därav min trötthet såklart.
Men tröttheten beror nog också på bristen av äventyr och solljus, jösses vad jag skulle vilja lägga mig i ett solarium!
Frågan är; när sjutton ska jag hinna med det?

Ikväll tog jag på mig ett kvällspass och på söndag blir det ett till.
Vi förhandlade sovmorgnarna så vi båda blir nöjda (och jag skulle sååå gärna vilja åka och köpa skor i helgen).

De senaste dagarna har jag drömt så mycket mardrömmar att det börjar bli otäckt. Det är flera under samma natt och väldigt varierande. Oftast är Emilia med och jag gör illa henne på klantiga sätt. En gång råkade jag sätta henne i brand, vad kan det betyda egentligen??

Nåja, jag har haft ett städrace här på morgonen och glor lite på nyheterna på tv nu.
Vet inte riktigt vad jag ska tycka om Gadaffi- röran. (Khadaffi/Kadaffi)
Det är brutalt att de bara manglade och sköt ihjäl honom, men folket jublar.
Jag är emot allt denna våld, trots att han uppenbarligen inte var en särskilt human person. Nej, jag får mest ont i magen.

Om nån timme ska vi ner till Uppsala och träffa pappasambon, det blir inget babysim idag men lite fika ska vi få i oss innan jag börjar med mitt.

Emilia lyckades tjoffa ner på golvet nyss, hon har ju börjat dra sig upp med hjälp av bordet och det går inte så bra alla gånger =)

Avslutar med gårdagens bild på snuttan;


pyjamas på, tobleronen framme- nu kan filmen börja!

Inga kommentarer: