tisdag, oktober 11

Frost!

Vi tjejer sitter och tittar på kylan utanför.
Det ser inte så härligt ut och vi håller oss inne under förmiddagen tror jag.
Särskilt eftersom jag plockade bort däcken på vagnen för att pumpa dem igår- och det inte blivit gjort än.
Typiskt!

Vi var iväg till Östhammar igår och gjorde ett stickprov på Emilia. Vi kollade allergier, bl a mögel och hon var duktig under pillandet. Inte en sur min ens, fast tanten stack henne i armen flera gånger.
Inga allergier hade hon heller, skönt!

Sen blev det jobb för mig under kvällen och pappadotter for iväg och fyllde på matförrådet.

Det är höstmarknad i Uppsala idag (och igår). Jag blir så arg när jag missar allt runtomkring för att det är svårt att ta sig nånstans. Vi har börjat med julklapparna och jag tycker det är roligare att hitta presenter på annorlunda platser istället för i affärerna.

Nåja, jag har fyra lediga dagar innan jobbhelgen sätter igång så nu ska vi börja göra det bästa av det!

Trevlig tisdag!

Inga kommentarer: