onsdag, oktober 5

Jag sitter med en megamugg svartvinbärsté och bälgar i mig. Instoppad i flera filtar längst ner och i soffan- jag tvivlar på att om någon tittade in hit skulle denne klara av att hitta mig.

Min té-period har definitivt börjat, jag frossar i smaker på affären och ryser över det klena sortimentet. Lösviktsté verkar inte ha slagit igenom häruppe i skogarna än.

Nu när jag har några kvällar för mig själv passade jag på att pyssla om mig själv lite extra. Tänk vad en dusch, hårinpackning, god lotion, ansiktsmask, manikyr och té kan göra.

Té med honung i- honung made in Fjuckby.
Tänk er att kunna säga att man kommer från Fjuckby. Det skulle vara en klockren isbrytare, hur man än vrider på namnet blir det inte mindre roligt.
Fjuckby; hjärtat av Uppland.
Hahahahahaha.


Emilia är så rolig numera, hon kan få de hjärtligaste skratt-attacker som gör att även jag börjar skratta. En för mig trivial händelse kan få henne att explodera i skratt och jag kan inte sluta göra denna grej förrän hon har slutat skratta. Jag lever och föder mig av hennes glädje, underbart är det.

Idag t. ex; Vi sitter på gräset och jag börjar dra upp små tuvor av gräs och kastar upp dem i luften ca 15 cm högt.
Varje gång jag stryker med handen över gräset sätter hon igång, hon kiknar av skratt och kan knappt sitta upprätt.
Jag fattar ingenting, men det är kanske inte meningen heller.
Ungefär 50 gånger satt vi och kastade gräs, skrattandes.
Livet ska inte vara så svårt alla gånger. Rätt mysigt också att vara en så uppskattad och underhållande mamma =)

Vacker musik på datorn nu, nya säsonger av alla möjliga serier ikväll visas på tvn (som kommer rulla i bakgrunden och som jag är alltjämt ofokuserad på) och lite surf.
Varva ner skallen lite.
Började titta på Sanning&Konsekvens, men ämnet fick mig helt förstörd och jag kunde inte lyssna ens med halva örat.
*Myten om fosterrörelser; 450 barn dör varje år i slutet av graviditeten när de egentligen hade kunnat räddats och dessutom varit friska!

Usch, det skär i modershjärtat och jag tar den enkla utvägen genom att zappa.

En till bra dag har gått och jag är på bra humör, höstdepressionen har inte slagit till ännu. Läste på nät-nyheterna att snön är på ingång, det är något som skulle få mig ännu gladare!
Vore helt galet roligt med vinter direkt, pang på bara! =)

Men nu är jag trött på att svamla.
Har ni orkat läsa såhär långt får ni ha en bra vecka!


Ni som varit så flitig och läst hela texten kan få en bild på en söt groda;


Inga kommentarer: