fredag, oktober 7

Ordningen återställd

Nu efter några dagar som gräsänka har jag fått hem min älskade gubbe.

Han kom hem prick på midnatt inatt, med en massa snask och snus som jag önskat mig från centralen i Sthlm.
Där satt vi i sängen mitt i natten och käkade godis och surrade.

Det har varit jättefint väder i byn idag, snö& regn kommer tydligen i helgen först. Typiskt med dåligt väder (förmodligen regn) då vi planerat att besöka julmässan som pågår hela helgen.

Idag var det en proppad dag, vi har för det första fått hem vår ena nya bil.
Nästa bil är klar i mitten på nästa vecka så jag får snällt vänta lite till. Dock är jag mycket nöjd än så länge, vi åkte hem från Uppsala med den och den går som en klocka.

Babysimmet gick fint idag, Emilia blir djärvare i vattnet för varje gång. Trots att hon inte sovit sin (väldigt viktiga) lunchtupplur och trots att hon var supertrött så var hon inte grinig eller less en enda gång under lektionen.
Hon sväljer vatten, rapar upp det, plaskar upp i ögonen, tippar över och hinner inte alltid med.
Men humöret är ändå med!

Vi avslutade trippen med sushi som var helt makalöst gott, vi hinner aldrig äta lunch i denna familj så när eftermiddagen närmar sig blir vi mer som rovdjur.
Thomas passade på att ordna lite fredagsmys på Ica också (läs öl och godis); han ska få sig en pokerkväll+ sovmorgon och jag pysslar med lite knep&knåp ikväll.

Emilia?

Hon sover.

Vi börjar upptäcka att hon snart kan klättra över sängen så DEN uppgiften har hennes pappa att fixa imorgon. =)
Samt att ordna hjulen på hennes gåstol, det har fastnat lite trådar i dem så numera skjuter sig Emilia framåt istället för att trampa =)
Det funkar för henne, hon kommer fram dit hon vill komma fram, men det kan inte gynna hennes framtida gåstil så bra, tycker vi.

Ja, det här var kanske inte så speciellt viktigt att berätta men vi lever i vår lilla bubbla där allt Emilia gör är värt att nämna.
Så är vi.

Jag jobbar extra imorgon och på söndag får jag min sovmorgon. Åh, som jag längtat.

Ja, det var allt från mig och den här dagen. Riktigt rolig dag med lite familjetid på slutet =)

Kramkram

Inga kommentarer: