måndag, oktober 31

Morgon/Kväll

Jag har ju fasiken samma tema i mina rubriker jämt numera känns det som. Antingen sitter jag här mot midnatt (som nu) eller när jag precis gnuggat sömnen ur ögonen.

I alla fall, här sitter jag- speedad och övertrött med mitt favoritté nära.
Det var massor på jobbet idag och urtrevliga kunder. Min rygg gör ont hela vägen ner i svanken och jag hoppas inte mitt humör kommer påverkas av det de kommande dagarna.

Efter en veckas frånvaro hittade jag mitt puder i en av Emilias klädkorgar. Där hade jag tydligen lagt det och inte tänkt på att leta?
Mina dagar är fortfarande ett lull av förvirring, men jag accepterar det mer för varje stund.

Efter att ha bilat några kvällar upp börjar jag känna av irritationen mot andra bilister också. På MIN tid när jag tog körkortet var det absolut strängeligen förbjudet att ha dimljus på utan anledning. Nu blir jag bländad av var och varannan och det är ju ingen mening att flasha tillbaka med helljusen- då gör de likadant!
Egentligen vill jag jaga dem ända tills de stannar bara för att vråla att de kan lära sig något om att blända folk och läsa på vad dimljus innebär- men svenne som jag är muttrar jag surt bakom ratten och fortsätter kisa och gissa mig fram.


Och skriva sura inlägg om det.

Lägenheten vi tittat på vill vi ha och nu hoppas vi för mycket på den.
Så är det alltid, med allt. Håll en tumme åt oss!

Dagen kom och flög förbi, jag ska försöka ta tillvara på den lite bättre imorgon då vädret den senaste tiden varit underbart och varmt.
Imorgon ska jag nog putta ut Emilia på backen och rulla in henne i några löv så att vi får lite fina november-bilder =)


Men tills dess- so long!

Inga kommentarer: