måndag, november 28

Snön är här!

Ja, för kan jag verkligen börja inlägget på ett annat sätt?

I allra sista delen av första adventsdagen kom den, vi alla i familjen tjoade friskt härhemma och jag hoppade runt som en litet barn av att se de tjocka flingorna samla sig utanför fönstret.
Någon timme innan snöfallet hade vi i samlad trupp bilat hem från Uppsala och hamnat i ett hemskt hageloväder, blandat med ihällande regn. Ett regn som hållit i sig sedan jag klev upp igår morse för att börja jobba.

Adventsfirandet i Uppsala blev igår inställt pga storm och regn, stackars Thomas hade rest ner med Emilia för att med mig gå och se detta som vi sett fram emot.
Särskilt fyverkerierna var vi taggade inför =(
Emilia hade varit grinig och jobbig hemma med honom och det visade sig att hon hade problem med magen. Nåja, mot kvällen igår var Thomas utsjasad och Emilia äntligen trött så jag fick varva ner lite efter en hård helg.
Jag känner mig snuvad på konfekten, en första advent utan julskyltning!!
Jättetråkigt.
Men ja. Snön kom ju.

Idag är Emilia på toppenhumör. Jag önskar jag kunde säga detsamma om Thomas men han har haft frossa hela natten och mår uruselt. Imorse var han tapper nog att ta sig till tandläkaren för att få en tand utdragen, så hur tror ni han mår nu??
Jag ringde och ordnade ersättare för mig på jobbet idag så jag kan ta hand om mina stackars små bebisar.
Laddade upp kylen med massa gott flytande så han inte tappar hullet mitt i allt ;)

Ja, de ligger i kors i sängen nu och sover tillsammans så jag ska ta itu med lunch och annat nu.

Hej så länge

Inga kommentarer: