lördag, december 17

Det är inte bra att skjuta upp bloggandet en dag eller två, för nu när jag sitter här har jag ingen aning om vad jag ska skriva.

Det händer massor, men inget världsomspännande så jag känner ingen mening i att rapportera exakt allt som händer i min vardag. Nu när det är lördag kväll kommer jag knappt ihåg vad som hände i fredags. Därav det dumma att inte blogga av sig.
Jag tyckte igår att jag hade massor att berätta, men orkade inte starta datorn. Dumt, kanske.
Tror jag lade mig före 22 till och med.
Men ja, det regnade igår. Sådär.

Igår var jag in till barnmorskan för att kolla upp mitt järnvärde också, jag har länge gått och känt av en trötthet som inte går att beskriva som normal.
Efter blodtransfusion och diverse dåliga blodvärden innan det tyckte jag det kunde vara en vettig anledning till att det är såhär just nu, mitt i mörkret.

Men nej. Mitt järnvärde är på topp. Däremot tror de att jag har hormonrubbningar och behöver alltså göra fler tester hos läkaren. Uppenbarligen inte så bra att gå för länge med detta så de tyckte det var på tiden att jag sökte hjälp.
Hopp.

Ja, mitt knä är helt paj också. Jag vaknar på natten av smärtan när det legat i fel vinkel för länge. Det har varit så sedan jag halkade på den minimala isfläcken utanför huset i oktober(?) och landade hårt på knäet. Jag går och stödjer på det utan problem, men sitter jag tokigt eller vinklar det sidledes så vill jag vråla av smärta.

Idag åkte vi ner på eftermiddagen till Ikea, rean har startat och vi handlade nästan upp vårt fina presentkort vi fått där. Inte på en endaste reapryl dock, vi visste vad vi ville ha =)
Julbordet var helt ok, men jag blev mätt för fort. Ska nog gå dit igen!

Thomas är hos några polare nu och jag ska strunta i filmen som jag inväntat ikväll. Näe, det får bli min spännande bok i sängen istället.

Hej och hå från en tråkig tjej

Inga kommentarer: