torsdag, december 15

Emilia 10 månader

Jag missade gratta henne när hon blev 9 månader och då hade hon börjat upptäcka väldigt mycket på samma gång.

Nu vid 10 månaders ålder står hon helst hela tiden. Gör hon inte det springer hon på knäna så hon blir alldeles röd! Ett litet blåmärke har hon nedanför knäet också men det har hon inte upptäckt än..

Hon tycker om att riva ut alla sina kläder på golvet och sortera om dem. Till en röra. Går jag och plockar upp efter henne vill hon helst rätta till det på en gång.
Hon har fått mer tillgänglighet till alla sina saker och kläder nu, för att hon ska kunna leka av sig ordentligt därinne.

Härute i resten av lägenheten är det mycket hon inte får dra i, så jag låter henne hållas i den mån det går.
Köket är också roligt, skåp och lådor är helt annorlunda och hon hittar saker hon inte sett förut i dem.

Jag har en hel del att kolla av så hon inte gör illa sig, men det är bra att hon får ut sin energi- som flödar!

Annars växer hon och pratar mer för varje dag, humöret är strålande på morgonen och längre fram mot kvällen blir hon trött och mindre självständig. Då vill hon helst sitta och mysa hela tiden och blir kinkig om vi inte har tid med det.

Här är sötnosen, dagens kort





gårdagens röra!

1 kommentar:

mormor sa...

gratta henne från mig med en stro kraaam.