onsdag, december 14

Julelön

Den kommer imorgon och jag längtar efter att få köpa julematen nu!

Var ner till Torgkassen ikväll för att ordna skivad julskinka till Thomas och jag glufsade i mig allt det goda med ögonen. Mycket fint var det uppdukat därinne, mumma.

Thomas hade tandvärk ikväll och ville bli tröstad med lite gott vörtbröd med skinka och senap. Jag hittade god glass från Alvesta som jag mumsar på nu i soffan.
Imorgon åker jag och snuttan till Österbybruk och skruvar ner lite väggrejer, städa av och pyssla lite.
Egentligen vill jag klä Emilia i overallen och plumsa ner henne i tjock snö, men efter hällregnet igår är nog den verkligheten långt borta...

Det gick superbra hos vår nya barnmorska idag. De är gulliga mot både mig och Emilia och verksamheten är så bra upplagd att jag vet att vi kommer trivas hos dem. Vi ska ner och hälsa på i öppna förskolan till veckan så Emilia får träffa lite andra barn och leka lite.

Vi har julpyntat idag och jag har nog aldrig rabblat "aja baja!" så ofta som idag.. tråkigt för Emilia att hon inte får leka med nåt alls.
Hon tycker jag är världens tråkigaste..

Nåja, det är film på tvn nu så jag ska gå in i min kvällskoma och ladda för en lång och rolig dag imorgon!

Tjing

Inga kommentarer: