tisdag, december 13

Lucia

Efter några dagar av stress och röra kan jag konstatera att vi börjat boa om oss.
Thomas tryckte in de sista tomma och vikta kartongerna i förrådet idag och vi kan nu se varje hörn av lägenheten vi bor i. Efter några dagar av trångboddhet känns det väldigt rymligt trots att vi krympt ner oss till en trea =)

Jag har kollat in områdena runt där vi bor, det är väldigt barnvänligt här. Två förskolor ligger inom fem minuters radie och bvc en kvart från oss. Det kryllar av barnvagnar på trottoarerna...
Jobbet promenerar jag till på en kvart (vill ha cykel!) och ner till stan tar inte längre än så.
På fredag ska vi ta första promenaden till babysimmet!

Ikväll hoppade jag in på ännu ett extrapass på jobbet, fyra dagar har det blivit totalt.. det har varit tufft iom flytt då sömnen är det minst prioriterade, men Thomas och jag är två kämpar!

Jaja, min vecka har varit massiv och jag skulle kunna gnata i evigheter om vad som hänt. Men jag orkar inte.

Visar lite bilder på vår sötnos istället;


Nya resesängen! Funkar finfint att leka i!



den här ungen känner jag inte igen...


hjälper pappa göra iordning i det nya rummet!

Imorgon hälsar vi på vår nya barnmorska och sedan är det dags att börja julpynta härhemma!

Nu ska jag krypa ner till gubben och sova ikapp några timmar, jösses vad trött man blir om kvällen.

Hejhej

Inga kommentarer: