torsdag, december 8

Hej och hå

Jag startar datorn för första gången på några dagar. Insåg imorse att vi kanske inte har bredbandet klart de första dagarna i nya lägenheten så jag gör klart några ärenden här och nu istället.
Jag ska välja ett nytt bvc bland annat åt Emilia och höra av mig till en hel bunt människor för att fixa praktiska saker.

Imorse var vi ner till lägenheten och iordningställde köket och annat smågrejs. Emilia lallar runt fint därinne och hjälper mig gärna med allt plockande. Det brukar innebära lite mer plock för mig i längden men är ändå värt det =)

Veckan är lite stressig, jag jobbade extra i tisdags och mitt i allt packande, kartongdragande och plock bokade jag in återsim med Emilia. vi ska simma ikapp några omgångar nu under december som vi missat, vilket blir bra när vi snart har gångavstånd till simmet!

Igår kväll tvättade jag allt jag kunde hitta... gardiner, filtar, kuddöverdrag, sofföverdrag, mattor, kläder.. det tog lite över fem timmar men tack och lov (ironi) bokade jag in ännu en tid fredag kväll.
Uuuuurrk.

Tvätta är då inte roligt, men jag är lite petig med att allt ska vara rent när vi flyttat in. Det ska kännas bra och fräscht!

Thomas är borta och käkar med jobbet på fredagkväll så jag får roa mig själv bäst jag kan förutom tvätten. På lördag förmiddag dräller det in fyra starka grabbar och Thomas (hah!) för att fylla en lastbil med möbler. Då passar jag på att fly ner på stan med syster min och rulla lite vagn. Med andra ord; chans att få vila lite efter en jobbig vecka!

Jag ändrade till kvällspass i helgen så det passar med flytten. Saknar jobbet när jag inte är där, det är en bra plats att få miljöombyte på, skönt att koppla bort huvudet till andra saker och få perspektiv på vardagen.

Efter en morgon i bilen är det dags att få lite frisk luft i oss, så jag ska packa in oss i vagnen och gå ut. ... packa in oss? I wish.

Hej så länge

Inga kommentarer: