onsdag, december 28

Idag har vi haft en mysig hemmadag. Bara tagit reda på allting som är nytt i vårt hem, ordnat med juklapparna och rensat ur kylen från gammal mat....

Jag orkar nog inte göra någon sammanfattning på vad vi fick, men det är jättefina saker till Emilia som vi kommer få användning av. Jag lägger upp bilder allteftersom istället när vi leker så får ni se =)
Just nu får jag sortera in leksakerna i barnrummet i omgångar så hon inte har allt i en enda röra därinne. Får Emilia bestämma skulle hon göra en hög av grejer mitt i rummet som hon sedan kan klättra på.

Jag skriver det igen, det var en härlig och väldigt stormig jul opp i norr.
Här i Uppsala har vi flera plusgrader och tydligen kommer det in mer stormigt väder framöver...

Jag var ner till frisören idag och klippte av lite hår, det känns underbart!
När Emilia drar sina fingrar i mitt hår fastnar de inte längre på halva vägen.
Älskar känslan av att vara nyklippt, nu ska jag göra mitt bästa att komma ihåg att kamma det dagligen.....
Hoppade in i solariet på vägen hem också, är riktigt less på att vara glåmig. Så idag är en bra dag!
Thomas var så snäll och kom hem i några timmar och var barnvakt så jag fick gå iväg och bara tänka på mig själv en stund. Det behövdes efter julhelgen =)

Nu tittar vi på nåt blaj på tv och inväntar nyheterna. Jag insisterar på att vi ska se hur absurd det regisserade begravningståget i Nordkorea var, jag har aldrig sett så många koreaner samtidigt överspela gråtskrik.
Efter det kommer vi stupa i säng, griströtta som vi är.

Imorgon; ledig torsdag.
På fredag hoppar jag in på jobbet för ett extrapass! Det gillas!

Hejsvej på er alla därute

Inga kommentarer: