fredag, december 30

Snart slut på året

Fötterna värker, ryggen värker. Mitt försablade knä värker.

Jag hoppade in extra på jobbet ikväll, föga visste jag att vi numera arbetar ståendes i kassan =)
Möjligtvis hade jag tagit med mig bättre lämpade skor då.. eventuellt.
Det börjar för övrigt bli grymt snyggt i butiken- vi hittar ingenting, kunderna hittar inte ens till kassan- men jag gillar allt det nya. Riktigt roligt att jobba. RoligARE får jag tillägga.

Det har varit en underbar dag idag, solen sken hela tiden så äntligen tog vi oss en redig promenad i det fina vädret. Skinkhalvorna krampade efter några uppförsbackar med tung vagn, men jösses vad härligt det är att röra på kroppen.
Med facit i hand blev det tufft efter en kväll stående med min stela kropp =)

Vi knallade till Gränby centrum vilket inte tog mer än max 20 minuter. Galet bra för shoppingsugen mamma. Nu var det så väl att Thomas och vi tjejer redan var där igår och handlade både ditten och datten, jag hittade allt möjligt på rean!
Handlade mest med ögonen, men en fin kjol köpte jag och lite inredning till lägenheten.

Idag höll jag mig utanför butikerna och gick istället förbi till 4H-gården i Gränby. Emilia sov hela vägen men jag snuttade iaf på några gutefår och tittade drömskt mot hästarna. Dit ska jag släpa med Thomas nästa gång så vi kan ha lite picknick.

Ja, jag skulle in i duschen och göra mig allmänt fräsch inför jobbet så fort min sambo kom hem från sitt jobb. Min gamla hårfön hade antligen blivit utbytt mot en snygg Sibafön och vafan lyckas jag med då?
Något jag konstigt nog aldrig gjort förr... fastnade med håret i fläkten på fönen.
När jag hade exakt tre minuter innan avgång mot jobbet.
Jag var stressad med andra ord!
Thomas låg på golvet i Emilias rum och kuttrade med henne så jag fick bräka ett otal gånger innan han fattade att han skulle komma och klippa loss mig. Rätt ironiskt då jag just fått håret avklippt denna veckan, men jag får väl skylla mig själv.

Imorgon är det nyårsafton och vår planerade resa till Hudiksvall blev inställt. Pga kärringen Dagmar som svepte in i julas.. det är själva sjutton att våra stackars släktingar inte fått strömmen tillbaka ÄN.

Så vi firar nog här i Uppsala, Thomas fixade skumpan idag och jag funderar på om det är värt att ta med lilla Emilia till slottet imorgon kväll för att se fyrverkerierna. Hon lär ju sova, men frågan är hur bra?

Thomas hade dessutom fixat presenter till mig idag! Flera stycken!
Vi har numera en Tassimo-maskin som brummar fint i köket, asgod latte gör den verkligen. Även en ny hårfön fick jag också, haha! =) Bevare mig väl..

Visst är han gullig, min gamle sambo? Rätt så väldigt gullig vill jag påstå faktiskt.

Nu kliar det i ögonen och jag ska börja förhandla sovmorgonen med gubben. Må jag vinna, håll tummarna.

Nej- tack för mig och hemskt mycket hej.

Inga kommentarer: