lördag, december 31

Summering 2011

Ett återkommande inlägg i min blogg är mina årssummeringar.

Om jag orkat räkna rätt blir detta mitt fjärde, jag inser att jag haft bloggen ett tag nu.

Vad hände år 2011 som jag tar med mig framåt och är det något jag väljer att glömma?

Detta år har varit rätt omtumlande och även om jag skrivit så andra år så tar nog detta priset =)

Jag blev mamma, firade mitt sista år som 20+are och flyttade återigen ner till Mitt Uppsala. Jag har hunnit ha två olika jobb, varit mammaledig däremellan och även avslutat distansstudier med MVG i slutbetyg.
Jag behöver inte känna att jag åstadkommit otillräckligt, däremot har det blivit lite mindre resor i år än vad jag är van vid.
Om jag ska peka på något.

Jag kan väl staka ut månaderna, sådär som man brukar göra;

Januari inleddes med att Thomas fortsatte veckopendla Sundsvall-Uppsala. Jag var hemma i Johannedal och var hundvakt åt fina Bonus i några veckor. Med massiv foglossning! Galet ont minns jag, mina leder var förjävliga.

Jag arbetade hela januari ut och saknar än idag mina fina kollegor därifrån.
Vi lämnade tillbaka katten Smulan som vi även varit kattvakt åt och jag gjorde två resor ner till Uppsala för att hälsa på gubben innan det var dags för förlossning.

6 dagar över tiden gick jag. Ni anar inte hur lång ett dygn över tiden är, särskilt när man var så stoooor.
Det fanns bara en dag i februari jag INTE ville föda på och det var Alla Hjärtans Dag.
Tror ni inte att jag vaknar 4.30 morgonen den 14e av en megavärk? En värk som påpekade att den här gången var det allvar, inget mer falskt alarm.
Vi höll ut tack och lov och 36 timmar senare kom hon ut, på morgonen den 15e och helt plötsligt var vi tre i familjen.

Thomas var hemma i Sundsvall hela februari och tre veckor efter förlossningen gick flyttlasset till Österbybruk. Allt var nytt, Thomas var borta på sitt nya jobb långa dagar och jag startade upp en ny vardag med en väldigt liten människa.

Vi har haft tur, så långt jag kan minnas har hon sovit hela nätter och i maj började hon sova i sitt eget rum. Sommaren var stekhet och jag som var nöjd över att bo i en stor fyra med uteplats märkte att heta dagar ute även innebar heta dagar inne.
I juli fick jag förfrågan att hjälpa till i en livsmedelsbutik där min syster jobbar, de hade kris och jag höll på att gå in i väggen av rastlöshet.
Det var en win-win situation.
Den sommaren betade jag av engelska och filosofi på distans och hoppade in på jobbet så mycket det gick. Jag och Thomas pendlade en hel del mellan jobb och hem!

Vi började babysimma med Emilia, som för övrigt växer och utvecklas i en rasande fart. I oktober får vi äntligen ett 1hands-kontrakt på en 3a i Uppsala, vi flyttar den 10e december mitt i all stress under julen.

Så, ja. Nu är jag redan nere i december- har jag missat något?

JO!

Jag har äntligen äntligen äntligen fått se min idol sedan snart tio år tillbaka live.
Josh Groban kom till Globen och då var jag där. Galet kul och härligt. Vemodigt varje dag sen dess, haha.

Vi var på fint sommarbröllop och besökte Furuvik, Eckerölinjen, Sundsvall några gånger och döpte Emilia i Timrå Kyrka i augusti.
Eldfesten i Österbybruk får väl räknas in i vårt besöksschema och även vi fick besök av släkt och vänner som kom och sov hos oss några dagar i omgångar.

Min mormor gick tyvärr bort i år, Emilia fick träffa henne tre gånger om jag minns rätt.

Nu har jag scrollat runt i gamla inlägg för att se om jag glömt något, men jag verkar fått med det mesta.

Ett spännande år har det varit och som det verkar just nu kommer 2012 bli MINST lika spännande ;)

Hej då 2011 och..

GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer: