söndag, december 18

Kvällens skörd



Jag tog en snabb bild på vårt växande lilla julbord ikväll.
Julmust, ägg med skagenklick, Torgkassens egengräddade vörtbröd, julegröt med kanel och socker, gravad lax, fin kittost från St Albray, stark senap och givetvis julskinkan!
Skinkan som jag kokat och griljerat själv idag och som fick toppbetyg av oss båda.
Det är otroligt gott att koka hemma, skinkan blir väldigt saftig i jämförelse till de som köps färdigkokta =)

Nu är vi galet mätta och trötta, vi måste ta igen oss så mycket vi kan nu.
Imorgon fortsätter Thomas stressa på jobbet och jag håller på med mitt.

Jänta och jag ska ner till öppna förskolan och träffa lite folk, sedan blir det Ikea med syster runt lunch.
Imorgon kväll gör jag mitt sista arbetspass för i år, känns vemodigt på något vis.

Men nu är det sovdags, hej från oss!

1 kommentar:

agneta sa...

hej vad du är duktig som håller på.