lördag, april 7

Påsk vare ja

Vitt vin med räkor i soffan igår kväll.
Nu ikväll blev det jordgubbar med glass och än mer vitt vin.

Vi firar påsken stillsamt i år, inga målade ägg eller fjädrar i lyan.
Men vi har det mysigt ändå!

Jag har jobbat i sju svåra år känns det som, men det är egentligen de senaste dagarna. Många timmar har blivit inom de väggarna så det ska kännas bra att bryta mönstret med en HEL ledig dag på måndag. Tillsammans alla tre.
Det stavas underbart.

Jag slutade tidigt idag så vi var ner till gallerian och gick en sväng. Emilia älskar att kolla på folk och klämma på en massa saker. Hon är en riktig korpunge!

Apropå korpunge hann hon sno en godis ur mammas godispåse igår, snabbt som ögat stoppade hon in den i munnen och tuggade friskt.
Ååååh så gott!

Oj, så snopen mamma blev... som sagt, vi har ju "aldrig" snarra framme eftersom det kan bli farligt för henne att hitta och tugga på, men en gång är en gång tillräckligt.

Jag och jänta mötte upp syster på Ikea igår, vi satt i lugnan ro och fikade gofika inne i restaurangen tills Emilia fick myror i kroppen. Efter en stunds lek drog vi vidare till jobbet för att hälsa på de andra. Emilia går runt med sin mini-kundvagn och plockar i egna grejer (ett äpple, lite såpa, ett skräp från golvet..) och hon hjälper mig så himla bra med allt =)

Imorgon ska Thomas få sovmorgon, han har varit så duktig med sysslorna härhemma idag och förtjänar lite sömn. De har till och med hunnit möblera om medans jag var på jobbet.
Ja, jobbet ja. Där befinner jag mig igen imorgon kväll så jag laddar mentalt och taggar som alltid =)

Det har varit lite bildfattigt på sistone så jag ska gräva i arkivet här nån dag och se vad jag kan bjuda på.

Men tills dess; Tjing!

Inga kommentarer: