söndag, maj 6

Härliga helg

S
en söndag kväll och jag halvkollar en bra film med Ewan McGregor på tv4.



 Den här helgen har varit väldigt delad, vädermässigt.
Vi höll oss inomhus om IKEA räknas som det. Det var ruskigt och blåsigt så vi tog tyvärr inga härliga familjepromenader som jag hade planerat och hoppats på.
 Helgen blev dessutom inte den efterlängtade lediga helg som vi verkligen behövt.

Thomas behövde åka till jobbet igår och ställa upp för laget så jag och Emilia åkte som sagt på egna äventyr. Vi hämtade upp pappa efter några timmar och sammanstrålade hemma för att varva ner.

 Imorse gick det lite bättre med vår planerade dag tillsammans. Det blev faktiskt över 17grader varmt och superhärligt på eftermiddagen, vi strosade lite på Gränby C och jag köpte ännu mer smärtstillande till min onda hals. Ingen av oss är riktigt frisk än... än!

När vi var klar efter ett otal affärsbesök därinne tvingade jag ut de andra två ur lyan så jag kunde sätta igång med Projekt Vårstädning.
Jösses, vad det behövdes.
Efter fyra timmar har vi ett vårfräscht hem och i övermorgon sätter jag igång med Vårtvätten.
Fantastiska saker att se fram emot.

Men imorgon ska vi ut på roliga saker, jag och gumman. Vi möter upp öppisgruppen i St Görans park för lite picknick och lekstund i det fria.
Jag hoppas verkligen vädret blir som det var idag!

Nu under kvällen har jag packat hennes matsäck och leksaker, så hon kommer få en bra första picknick, min lilla snutta.

Ja och på torsdag över helgen blir jag ensam härhemma. Mini och Maxi sticker upp till Sundsvall och jag jobbar hela helgen.
Vad konstigt det kommer kännas. Och.. skönt.


 Nej, nu är klockan mycket igen.

 Tjing på er.

Inga kommentarer: