fredag, maj 11

Home alone

Nu är det fredag kväll och jag sitter hemma själv och ser hockey-vm i min ensamhet.




Den ensamheten infann sig igår kväll när Thomas och Emilia reste upp till Sundsvall.
Där ska de vara ända till måndag kväll- en hel evighet enligt mig!

Min separationsångest från Emilia märktes av när jag skulle gå till sängs utan att kunna titta till så hon sov ordentligt.
Men den här dagen har varit rätt skön. Det är den enda dagen jag är helt ledig från jobbet och jag är dessutom fortfarande krasslig i halsen.

Jag hade planer som fick ställas in idag tyvärr, så jag får chans att kurera mig och orka jobba hela helgen.
Tråkigt, men jag vill heller inte sjukanmäla mig för allt och ingenting.

Det tas så lättvindigt på sjukanmälningar, folk har en liten krämpa eller allergi och vips kan de inte jobba på flera daaaagar. Arbetsmoral?


Det har regnat till och från hela dagen, men jag hann och orkade ta mig ut till affären en sväng ikväll. Annars har jag bara pysslat om mig, lyan, katten- och tagit en låååååång dusch. Sovmorgon är najs det med.

Vi planerade in bio i onsdags, fick äntligen se Avengers och det var skönt att komma ut med Thomas själv i ett par timmar. Jag önskar att det kunde ske oftare bara =)

Annars var jag och jänta iväg till en annan kyrka, Almtunakyrkan igår för att leka lite. Det var i stort sett samma barn där, men Emilia verkade gilla miljöombytet.

Det är vansinnigt dock vad låtarna från sångstunderna  fastnar i huvudet i flera timmar efteråt.
På kvällen stod jag på jobbet och började helt plötsligt nynna

"jag är en gräääshoppa,  jag är en gräääääshoppa"
...........


Nej, nu ska jag ladda och sortera lite bilder på familjen från senare tiden samt följa hockeyn.
Regnet öser ner nu och det har en lätt sövande effekt så det kommer bli en tidig kväll!

Tjing från mig




Så här ser man ut när man tjuvätit choklad!

Inga kommentarer: