tisdag, maj 29

Tjääääna

M
inns ni mig?



 Det är jag som brukade skriva i den här bloggen?

 För många många dagar sedan...

 Nä, det är väl inte sååå länge sedan egentligen, men allt svårare att hinna komma ikapp med vad som hänt.


Så vad har hänt i min värld?

Eurovision var i lördags, jag är fortfarande helt galet glad att Sverige vann!
Vi svor på att se spektaklet live nästa år och kommer få kämpa med många andra om detta, men vill jag något ska jag ge mig sjutton på att klara det!

Vi hade finfrämmande också under kvällen och de hade lagat god mat som de bjöd på.
Det blev SchlagerQuiz och SchlagerTippen som vi pillade med under kvällens gång och drickat kom fram alltmer.
Runt 1 på natten får vi beskedet att vi inte har något varmvatten och några gubbar börjar såga i rör under oss.
Väldigt trevligt må jag säga!

På måndag eftermiddag fanns det fortfarande inget varmvatten och efter ett argt samtal till värden tog det två minuter för dem att fixa det!?

I övrigt låg Emilia med 39,8 graders feber över helgen och är fortfarande lite ur fas med sömnen. Aptiten är
borta så det är svårt att få i henne tillräckligt med näring. Nu är det äntligen svalare väder ute, men när hon mådde som sämst hade vi bastu inne och ute =(

VårRuset är om två dagar och jag har varit sjukskriven från jobbet i tre dagar nu.
Jag mår inte särskilt bra och missade dessutom ett viktigt personalmöte igår. Imorgon missar jag en än viktigare utbildning genom jobbet.
Irriterande!

Men håret är nyklippt och träningsbyxor inköpta, så även om jag kommer flåsa i spåret så gör jag det
med finess!

Vi hade sommaravslutning i kyrkan med öppna förskolan i måndags, alla sjöng Idas sommarvisa och var väldigt fint uppklädda. Det serverades jordgubbar med glass och även om vädret inte var lika jobbigt varmt så var det frisk stämning hos alla.
Idag var vi ner till Stadsparken och lekte bland barnen, det var första gången och stället var riktigt fint!
Tyvärr var Emilia inte alls med på noterna, jag hade missbedömt att hon var frisk så vi gick hemöver och mös lugnt i vagnen istället.
Hon är i alla fall riktigt mysig och lugn nu när hon är ur fas, inga myror i kroppen alls.

Ikväll somnade hon redan kl 18 i soffan och sovit sedan dess så jag har lite dåligt samvete att jag ens drog ut henne på äventyr över dagen.

Nåja, helgen är ledig och förhoppningsvis är vi friska alla tre då. Det blir en tripp till Gränbys 4Hgård på lördag då de har familjedag. Är vädret dåligt testar vi Uppsalas nya Lekland.
Hoppas verkligen vi går mot friskare tider!

Nu ska jag ut och få lite frisk luft i kroppen, på återseende!



Inga kommentarer: