onsdag, maj 30

Dan innan ruset

I
kväll tog jag mig ut på en kvällsrunda runt kvarteret och kyrko-området. Det är fina områden runt där vi bor och skönt väder ute nu.



Men imorgon gäller det.
Det får gå som det gör, men kul ska det bli. Jag får tänka positivt, även om jag inte är lika fysiskt förberedd som förra året.

Idag kom Thomas hem från jobbet redan efter några timmar, dyngsjuk och utslagen stackaren.
Jag åkte iväg en sväng med Emilia till läkaren, så de fick kolla upp hur hon mådde.
Tack och lov inget fel med öronen eller annat, men hon är riktigt förkyld.
Hon har tappat rösten också, så hon väser mest när hon vill något.
Enligt läkaren är det bra inför dagis-starten, så hennes immunförsvar redan fått börja jobba..

Min plan är att få HELA familjen frisk innan lördag, då ska vår lediga helg börja!
.. och jag har planer god damn it.


Jag har beställt fler väggdekorer och kletat upp dem på väggarna härhemma, Emilia hjälpte till såklart.
Nu finns de snart i alla rum.. jag börjar tro att jag fått blodad tand och blivit smått beroende av dem, har man börjat med en kan man inte sluta i tid- ungefär som med tatueringar.

Bild kommer framöver, jag förbereder en fotovägg med lite bilder på Emilia här i vardagsrummet.


Nu närmar sig klockan mot midnatt och jag har lovat min gubbe en sovmorgon så han blir tipptoppfrisk!

Skittrött är jag också... så hej så länge!



Inga kommentarer: