fredag, juni 1

Glada besked!

I
dag klockan 12 kom mailet vi väntat på i flera månader- Emilia har fått förskoleplats!




Det är en rätt ny och väldigt fräsch förskola i området nedanför där vi bor, inte gångavstånd tyvärr.
Vi har inte fått något av de alternativ vi sökt, men det jag läst och sett av skolan gillar jag!
Vi åkte förbi en sväng ikväll och kollade in omgivningarna runt skolan och det såg bra ut =)

En stor sten har lyfts bort nu, men nu ska det pusslas med vardagslivet till och från jobb osv.
Tjiho =)

Igår körde vi stenhårt på VårRuset och jösses vad roligt det var!
Vi sprang 5km på 39 minuter, nästa år ska vi slå den tiden!

Det var regnigt och plaskigt, men när vi började springa var vi tacksamma över det. Den svalkan behövdes och
gav oss mer energi.
Efteråt tröstade man kroppen med banan och väl hemma somnade jag efter bara en halvtimme in mot kvällen.
Jag var helt galet slut efter den dagen...

Regnet var lika ihållande idag, Emilia och jag hade nog hållit oss inomhus om inte vi fick förfrågan om att hålla sällskap till 4h-gården i Gränby. Vi klädde på oss och var ute i friska luften i lite över två timmar ändå, det behövdes! Frisk luft, gulliga djur och snälla människor gör en alltid på gott humör trots väderlek.


Imorgon är det familjedag i Gränby och vi ska nog dit på eftermiddagen.
Helg och ledighet för hela familjen!


Trevlig helg på er!

Inga kommentarer: