söndag, juni 17

En vecka innan midsommar

J
ag förstår inte riktigt vart tiden tar vägen?




Nästa helg ska vi upp till Sundsvall och fira mitt-i-sommaren och än har vi inte spikat några planer.
Det är verkligen typiskt oss, vi skjuter på planeringen till den sista smärtsamma minuten.
Men i år är vi lediga och hoppas på att det löser sig lite av sig självt bara vi får härligt väder och bra sällskap =)


Jag har varit gräsänka större delen av den här veckan och efter att jag hoppade in extra på jobbet i fredags var Thomas tvungen att dra ner till Stockholm igen. Vi är två upptagna människor! =)

Igår var hela familjen i alla fall iväg till Fyrishovs äventyrsbad och lattjade lite. Det kan ha varit sommarens hittills sämsta dag vädermässigt så det var massor med barn där, jag var inte så imponerad tyvärr av deras pooler och andra ytor. Jag har blivit erbjuden att börja babysimma i den lokalen istället för där vi är nu och det skulle vara smidigare och närmare, men det var inte alls samma standard på Fyrishov.
Tål att tänkas på..

Nåväl, det är ju alltid lika roligt att klämma i sig badkläderna och visa sig offentligt första gången på året (på babysimmet räknas det inte, vi är relativt nygravida allihopa..) men det gick bra så länge man inte låtsades om det. Emilia tyckte det var skoj!

Idag har vädret varit blött ända fram till sen eftermiddag, så vi skyndade oss ut och hoppade i vattenpölarna.
Tills Emilia kom på att hon kunde lägga sig i dem. Den nivån av ilska och vrede kommer sällan ur henne som när jag lyfter henne bort från vattnet, ett tag trodde jag grannarna skulle komma ut och fråga vad jag höll på med. Hennes humör är inte av denna värld!
Men mamma vann och vi knallade vidare, tills hon tyckte -nä! Nu ooooorkar jag inte gå längre. Och stod kvar tills jag plockade upp henne. 1-1 Mamma Emilia.

Imorgon ska vi ta en promenad till nya förskolan och hälsa på.
Vi knallar ner på morgonen och ska träffa personal och låta tjejerna se sig om lite, jag är väldigt förväntansfull- hoppas verkligen Emilia ska stormtrivas där i höst.

Sen på onsdag bokade jag in mig på kajakpaddling, såg i UNT att de ordnar kvällskurser och jag har länge velat paddla runt i fina omgivningar. Vi startar nere i Sunnersta vilket jag tycker är ett väldigt vackert område längs med Fyrisån. Ska bli kul med frisk luft, kors i taket.

Ja, sen såg jag en väldigt tråkig sak också nyss. Min fina häst, min allra första, har gått bort.
Jag hade henne mellan 2000-2003 vilket faktiskt är galet länge sedan, men det låter även som en kortare tid än vad det var.
RIP Hamre Rana


Alla bilder jag har på henne, de är väldigt många- ligger inte helt och hållet digitalt och heller inte på den här datorn. Det är sjukt, inte EN endaste bild har jag som jag kan klicka fram.

Det ska jag göra något åt!


Men nu ska jag sluta blogga och förbereda mig inför nästa vecka. Inatt sov jag 13 timmar så jag har inte bråttom till sängen i alla fall!

Tjing








En fin flicka som blivit 16 månader!

Inga kommentarer: