fredag, juni 29

Senaste tiden

H
ar inte satt mig ner och öppnat datorn på ett tag. Känns ofta onödigt när jag har mobilen, kan göra Allt i den. Betalar t o m räkningarna ibland på den, så långt har det gått.




 Men nu sover snuttan så jag ska uppdatera mig lite på sidorna. Inget egentligen som jag missat, fast allt ändå är annorlunda.

Det är mitt i sommaren, semestern har börjat för många och vädret är väl sisådär.
Ena dagen medelhavsvärme, sen blir det regn.
 Här är det regnigt mest hela tiden, som det känns nu.

 Igår fick Emilia dessutom besöka närakuten. Hon har fått svinkoppor och går på penicillin. Hela kroppen är full av blåsor på mer eller mindre bekväma ställen och hon måste hållas ren och torr. Dock är hon på härligt humör, alltid denna glada tjej!
 Jag har tvättat upp allt jag kunnat hitta som hon haft på sig och lekt med senaste tiden, den proceduren ska göras om i några dagar. Våra planer idag gick i stöpet men hon är väldigt smittsam så det är bara dumt att bege sig ut- även fast både hon och jag vill.

Annars går vi på sommarcaféet fortfarande nere vid kyrkan, det har öppet fram till 12 juli och sedan har jag inte en aning om vart vi ska ta vägen om dagarna. Det är en så självklar samlingsplats att det inte kommer bli lika hjärtligt att sätta sig nere i parkerna.
Hon börjar dagis den 6 augusti och min semester börjar om två veckor. Inga planer alls, men det kommer väl ordna sig det med.

Nu är det dags att kliva upp från soffan igen, ingen risk att det slutar finnas sysslor härhemma!

Tjing

Inga kommentarer: