söndag, juli 1

Juli

Helgen har gått förbi med ledighet, sol, lite regn och typ noll sömn.




Det var åtminstone tajmat att jag inte skulle jobba de här tre dagarna över helgen, för det har varit kämpigt att hinna med (läs; orka med) allt runt Emilia och hennes svinkoppor.

Hennes röda prickar har blivit blåsor som sårar sig, kliar, infekterar och sprider sig.
Jag tvättar i omgångar de grejer hon behöver ha runt sig och plockat bort det andra. Hon får inte bli smutsig så vi håller oss från all utomhuslek åtminstone de första dagarna tills det börjar torka upp i huden.
Inatt sov hon inte en blund, det kliade överallt och gjorde henne blint galen många stunder.
Vi hade henne mellan oss i sängen för att det skulle kunna lugna men varken vårt sällskap eller en bedövningssalva hjälpte.
Stackaren somnade helt utklubbad på förmiddagen istället och nu under söndagskvällen blev det lätt att natta.

Ikväll är det EM-final i fotboll och jag lär väl titta, har inte lust med någonting speciellt och har tappat suget lite inför de kommande veckorna. Jag som alltid gillat att planera och ha något att se fram emot vill helst ta en dag i taget och slippa tänka på nästa, det funkar rätt bra hittills.
En planerad resa till Sundsvall blir nog inte av, men jag har inte bestämt mig än, känns bara jobbigt att tänka tanken. Kanske vore bra?
Det hänger helt på Emilia och om hon är frisk, annars är beslutet lätt att fatta.

Imorgon är det en ny vecka och dags att jobba igen, tyvärr blir det ingen lek vid kyrkan för oss så jag ska försöka vara kreativ istället med henne.
Hoppas det spöregnar hela dagen! Då behöver jag inte ha dåligt samvete över att vara inomhus iaf  =)

Nåja, tv och snask blir det nu. jag hoppas er helg varit bättre än min.

Tjing


Inga kommentarer: