fredag, juli 6

Helg?

Fredag!




Vi har vaknat, druckit morgonkaffe och gröt och lattjat runt här i vanlig ordning.
Emilia är mycket piggare än för några dagar sedan och hennes sår torkar sakta upp.
Idag åker hon och Thomas upp till Sundsvall och Gatufesten medan mamma stannar kvar och jobbar helg.

Jag tog på mig jobb ikväll också så jag slipper sitta och rulla tummarna, om jag nu skulle få för mig att göra det.
Om en liten stund drar vi ner på stan och möter moster med kusin, vi ska fika och surra och typiskt nog är solen i moln för första gången på flera dagar.

Ja, Emilia då?

I måndags satt jag och läste på om svinkoppor- och hur det skiljer sig från vattkoppor.
Rätt mycket!

Beslutade mig för att rådfråga en sjuksköterska om vad det är Emilia har egentligen och svaret var enkelt.
Hon har vattkoppor.

Hon har fortsatt tagit sitt penicillin och i övrigt har vi tvättat henne noga, men det är inte alls samma bakteriehärd som riskerar sprida sig som vid svinkoppor.
Dock är vattkoppor ett luftburet virus, så det tog oss några dagar innan jag vågade gå ner till kyrkans sommarcafé igen.
Hellre att vi har tråkigt någon extra dag än smittar någon annan stackare =(

Sen var det klart att många reagerade på hur hon såg ut när vi beslutade för att visa oss, pluttan var ju alldeles sårig över hela kroppen.

Nåja, annars har jag jobbat på och onsdag nästa vecka gör jag min sista dag innan semestern börjar.
Några planer har börjat ta form vilket ska bli kul, vi ska dessutom på 1-årskalas nästa helg =)

Här är lite bilder från senast;



Tjing!

Inga kommentarer: