fredag, januari 18

Ett evigt sökande

På flera fronter gräver, söker, sliter, luskar och klickar jag mig fram på nätet och läser tidningarna som ramlar in här hemma.


Söker, jobb, boende, kläder till Emilia- kläder till mig. Prylar som ska säljas, papper som ska hittas (jag bor alldeles för stort de gånger papper ska letas fram), saker som ska skickas in, anmälningar som ska göras i tid, datum hit&dit och så vidare och så vidare...

Mina dagar som borde kännas softa när Emilia är på förskolan är ett enda virrvarr för att hinna med trådarna som ska fixas, vissa saker har jag gott om tid på men kräver mycket jobb- andra grejer brinner det i knuten på!

Jag har haft min bra vecka och nu är den över.
Pust.
Har jag hunnit med allt verkligen?

Jobb känns som semester och nu kan jag fokusera på annat. Att vara trevlig, sifferminnet ska vakna, morgonmänniskan i mig ska Verkligen vakna och lite mer spring i benen lär det bli.

Veckan med Emilia har varit toppen, på så många olika sätt. Och nu menar jag henne oavkortat.
Det är en fröjd att sitta och prata med fröknarna, träffa de andra barnen, låta Emilia visa mig vad hon byggt ihop (hon är stolt) och så tar vi en sväng hem i lugnan ro efter det.
Hon pratar och pratar, mycket bättre har hon blivit på kortare tid.
Allt eftersom jag sett henne bli frustrerad och less de gånger man inte förstått vad hon menat, så har jag istället börjat fråga Vill du visa mamma?

Då knatar hon glatt iväg med bestämda steg och det kan visa sig att ett gosedjur klämts fast i hyllan eller något annat svårförklarat.
Det känns som en semiseger varje gång vi kommunicerar med respons fram och tillbaka i ett samtal.

Efter att ha stängt ihop butiken är det mysigt att komma hem och tända några ljus och göra lite kvällsfika.
Egentid som jag uppskattar.
Rensa ur skallen och värma sig lite innan det är dags att krypa ner och sova.

Ikväll var det en varga-kväll, som tidningarna skriker ut kommer det även bli en varga-helg!
Burr!
På det sättet är det bra att Emilia är med far sin, han som har bil och kan fara iväg på grejer med henne trots vädret. Tror inte det är lika kul att cykla med mamma =)
Mina ben är fortfarande istappar och jag har inte vågat kolla än om tårna sitter kvar.
I denna stund är jag glad att jag inte tog en afterwork, min sömn är det lite sisådär med fortfarande.

Jao, nu är det helg gott folk!
Hoppas ni får en bra en, jag gör det bästa av min =)

Tjing



Inga kommentarer: