tisdag, april 23

Aprilväder

Jag har min barnvecka nu och vi vaknade imorse av hällregnet mot fönstret.
Rätt mysigt!

Ja, om man inte vet om att man ska ut och cykla timmen efter i samma väder =)

Emilia är rätt trögstartad på morgnarna nuförtiden. Helt på grund av att hon inte somnar förrän efter 21 på kvällarna! Det är stor skillnad från att kasta in handduken 19, hon verkar inte alls känna samma trygghet att vara ensam på rummet längre. Ljusa kvällar ställer till det också såklart.

I helgen var vi iväg till en liten Alma och hälsade på. En ursöt tjej på 1,5 år som lekte bra med Emilia, när vi kom hem var hon helt färdig. Tidigare under dagen hade vi dessutom åkt väg med pappa på Ikea och ätit buffé (och busat såklart!) så särskilt svårsövd var hon inte av naturliga skäl =)

Jag satt igår och ringde runt till gamla arbetsgivare för att få ett arbetsgivarintyg att komplettera ansökningarna till hösten med.
Jättekul.. känslan att starta ett samtal i stil med "minns du mig?" när jag slutade jobba för över 4 år sedan =)

Igår var jag ner till stan och köpte måste-saker till Emilia (läs, mössa, strumpor och annat som kommer bort på dagis) och klaffade in en lunch med Per på samma gång. Hittade en grym restaurang som jag definitivt kommer besöka igen!

Sitter i soffan nu och känner ögonlocken hänga mer för varje minut.. regn drar ner min energi ruskigt mycket, det enda som kan bryta min sömnighet är att gå ner på gymmet! Det var ett tag sedan, så det får bli tisdagens goda gärning tror jag!

Hej så länge!

Inga kommentarer: