tisdag, april 2

Påsken kom och gick

.. och tiden likaså.

Det känns som evigheter jag Orkade och Hann sätta mig ner vid min kära gamla dator och fylla på bloggen.
Det är ett positivt icke-orkande, jag har helt enkelt varit alldeles för slut och upptagen för att ge mig den egentiden.

Bland annat har jag börjat arbeta i en annan butik. Körde igång v.12 och som jag minns är det v.14 nu.
Det blev in i smeten direkt och två veckors fysiskt hårt arbete på frukt&grönt, vilket känns som min favoritavdelning om jag väljer mellan färskvarorna.
Efter andra dagen började axlarna gnissla och det gör de än! Kvällarna är tunga och det har spridit sig upp till huvudet, men när jag hunnit sova lite mer om morgnarna har det släppt rätt bra.

Jag är lätt överansträngd, men pinar mig fram eftersom jag vet att det här slitet inte är långtida framåt.
Egentligen skulle jag bara hoppa in extra de här två veckorna och täcka lite pass, men nu har det lossnat fler pass vilket gör att jag är aktiv på nya stället även i april.
För att i maj gå över nästan helt, då på ett vikariat som sträcker sig över sommaren =)
Det går bra nu!

Ikväll körde jag ett extrapass på "gamla" stället, det känns skönt att vara eftertraktad för en gångs skull.

Annars så har jag bytt soffa. Bytt tillbaka till den gamla.
Jag har helt enkelt fått Thomas gamla och min ligger uppdelad här bredvid i vardagsrummet.
Borde kanske göra mig av med den?

Nu har jag inte haft den nygamla länge, den hämtades igår och för övrigt älskar min kropp mig mer efter den rundan! Nu slapp jag ta det tyngsta tack och lov, men det sliter på den här gamla kroppen av att vara i farten.
Det känns som att komma hem när jag knölar ner mig i den här gamla möbeln- och plats får man också!

Påsken var ingen speciell historia, jag hade jobbhelg men fick träffa Emilia litegrand ändå över helgen vilket jag blir så glad över! Jag påskpyntade inte ens.. hade hon varit hemma hos mig hela helgen hade vi påskpysslat något litet i alla fall, men annars känns det lite menlöst.

Sakta men säkert kryper prestationsångesten fram, nu på lördag skriver jag högskoleprovet.
Lite ångest, bävan och ängslan- men också tanken på att sitta i salen i omgångar en hel dag tröttar ut mig =)
Mer då?

VårRuset närmar sig, marken börjar bli bar och redo att springas på- jag behöver mao sätta igång med löpträningen. Hade inte min kropp strejkat så fatalt hade jag nog varit rätt sugen på att få upp flåset.
Jag ger mig lite mer vila istället... Vila är alltid bra =)

Jo, kan avsluta med att det har kommit hem en jourhemskatt till oss igen! En Experanza, som jag gärna skulle lägga upp kort på här, men det känns som ett jobbigt projekt för mig nu.
Hon kan få ett eget inlägg senare..

Ja, jag minns inte mer vad som hänt senaste tiden- inte mer än att två månader flugit iväg och nu är det vår! Underbart!
Jag känner mig inte så ensamful och uttråkad, vilket vinterhalvåret verkligen får en att känna sig- så nu går jag banne mig mot bättre tider. Roliga planer framåt har jag också, det är Alltid kul att ha något att se fram emot och längta till.


Mmmmjo, jag avrundar så länge. Det är inte så bra att skriva alltför mycket efter en bloggpaus, lite får man hålla på ;)

Tjing på er


Inga kommentarer: