söndag, april 7

Högskoleprovet

Igår var det så dags!

Efter oändliga timmar av förberedelser i svett, tårar och blod så kände jag mig aldrig mer redo än då.

Eller nåt.
Jag har kanske inte studerat Fullt så mycket som jag borde gjort, men jag gick dit, jag var där och jag åkte därifrån rätt nöjd ändå.
Det kändes inte lika slitsamt denna gång, men minst lika svårt att klara frågorna.

Jag saknar verkligen skolbänken, det är en känsla jag inte trodde skulle komma men efter en dag som igår känner jag hur gärna jag vill klara av detta och komma in- och börja utvecklas!

Man blir verkligen förstenad i sin egen vardag när man rullar runt på sitt jobb år efter år.

Nåja, jag fick låna bilen under dagen och direkt efter provet var klart hämtade jag tillbaka min lilla stjärna som haft en busdag hos pappa sin. Hon sov som en klubbad säl i soffan när jag anlände...

Efter en timme hemma gav hon upp och lade sig för kvällen, så jag fick helt enkelt roa mig själv igår.
Blev lite kort helg för henne och mig, efter att ha varit van vid att leka hemma tre dagar på en helg så får vi En dag tillsammans- men vi har hunnit med mycket idag!

Nu ligger hon och sover lunch i sängen- det var hon som sa ifrån själv när det var dags att sova.
Fast jag ser sambandet med att jag plockade fram nagelklipparen ungefär i samma stund som hon sa
"sova nu!"

Idag klippte jag av henne håret också. Jag överdriver inte när jag säger att det blev en decimeter kortare- det försvann mycket hår!
Bannar mig för att jag inte tog kort på resultatet bara- men efter jag tvättat ur håret ikväll ser jag bättre hur det ser ut och kan snygga till det lite. Hon är inte så lätt att klippa.. söt blev hon i alla fall!

Imorgon är det ny vecka och det ramlar redan in mer jobb, jag är supernöjd!
Jobbade extra i fredags på nya stället och nu blir det 1,5 vecka innan jag är där igen- som det ser ut nu- så allt jobb som dyker upp i april är toppen för mig!

I övrigt är det en härlig och solig söndag idag- jänta är hemma där hon ska vara och jag har inte ont nånstans!
Det finns alltid ljusa sätt att se saker på =)

Nu tar jag nya tag mot nästa vecka, vi laddar bland annat för barnkalas då lille kusin Tristan fyller hela Ett År! Jippie!

Hejpåer



Inga kommentarer: