onsdag, maj 22

Byggarbetsplats!

Jag skriver detta inlägg med ett öronbedövande muller av betonghackande.

Idag tar de min balkong. RIP balkongen..


Just idag dessutom, den dagen jag INTE befinner mig på jobbet förrän efter 14.
Härligt.


I förmiddags var jag nämligen till Bvc med Emilia, sist var i november och den här tiden jag lyckades boka in tog tre försök av ombokningar innan det synkade.
Hon var som vanligt livlig och sprallig, gick nästan med på vägning- inte på mätning och huvudmåttet kunde vi glömma! Enligt henne i alla fall.

Det var enklare förr... bebisar är mer samarbetsvilliga är en envis två-åring. Jag och sköterskan fick vår vilja igenom efter lite möda och efter det drog vi ner till förskolan för lite lunch.
Jag är helt enkelt mentalt utmattad och så kommer jag hem till det här oväsendet.
Längtar till jobbet idag! =)

För att slippa lyssna på hur de slet därute drog vi ner till öppna förskolan imorse. Det är närmare ett år sedan och var väldigt nostalgiskt att komma in i samma lokaler igen- jag blev påmind om hur mycket äldre och självständig hon är nu från då.

Idag ska jag sitta i möte och arbeta i grupp på nya jobbet. Ska bli skoj!

Förra veckan var jag på ett otroligt inspirerande och peppande möte för hela Coop Uppsala- det händer grejer här i stan och det är kul att få vara med.

Nej, innan jag blir permanent hörselskadad ska jag pallra mig vidare.

På återseende!


Inga kommentarer: