tisdag, maj 14

Eurovision-vecka

Jag har startat mitt vikariat på mitt nya jobb och är inne i ett jobb-stim.
Är inne på min 9e dag av alla 11 på rad och dessemellan försöker jag ta igen mig.
Följer med ut och fiskar när jag hinner och trasslar med mina papper i vanlig ordning.
Lite jobbigt att behöva invänta papper som folk lovat skicka, men som tar tid.

Såg mitt resultat på högskoleprovet och jag säger bara- HA! Jösses. Tur man kan göra det fler än två gånger, annars vore jag körd =)


Sommaren har varit här och stannat kvar sedan sist jag skrev- för två veckor sen.
Jag har fått färg i ansiktet och blir varje dag påmind om att beach 2013 inte heller kommer bli mitt år.
Kämpar på med min vikt, men jag tappar mer än jag sätter på mig fortfarande.
Det är i alla fall vår, värme, energi och nystart i luften. Folk har blivit gladare, folk blir kära och allt är verkligen lala och tipptopp i vårt avlånga land.
Tralala eller nåt, kul att vi i Svea lever upp i tre månader. De bästa tre är framför oss med andra ord.

Nu är det eurovision-tema den här veckan och det gör lite ont att tänka tillbaka till föregående år. Då det bestämdes att det Här året skulle det ses live- men här sitter jag i min egen soffa i alla fall och glor på tvn.
Det blir inte alltid som man vill, jag tröstar mig rätt bra med att jag får se min favorit live om två veckor i Globen.
Det är sjukt peppande!

Jag har sovmorgon imorgon, det är lönedag och på torsdag får jag återse min stjärna igen. Hon gör varje dag lite bättre och lättare, jag kommer dessutom ha bil i helgen vilket vi ska passa på att utnyttja! =)

Hejpåer




Inga kommentarer: