söndag, juni 2

Junihelg

Jag fick smaka på sommaren med Emilia i helgen.

Vi har varit utomhus i stort sett hela tiden, hon mår bäst när hon får leka med jämnåriga och jag blir fortfarande galen av att vara inne mellan de fyra väggarna.

Vi fick färg, frisk luft och rolig tid tillsammans. Till veckan jobbar jag lite längre tider, men jag får ändock en extra helg med henne! Jag försöker förtränga att det beror på att jag inte har henne de tre kommande helgerna efter det.. hemska tanke.



Det var sommarfest på förskolan, Emilia har fina kompisar! Andra bilden är från tidigare idag- Emilia undrade varför folk låg och sov på gräsmattan?


Jag försöker ordna detta midsommar på ett bättre sätt än förra.(trots att Emilia inte är med mig..)
 Förra året är jobbigt att gå tillbaka till, så jag vill så gärna ordna nya och bättre minnen än då.
Det känns som en tragisk milstolpe, men ändå en milstolpe. Ett år.
Det är ett stort långfinger i mitt ansikte, jag ska försöka att inte älta det lika hårt som jag ältar allt i mitt liv.

Sedan- vad är det med all träffande musik nuförtiden?

Jag hör nya låtar rätt ofta och de sätter sig som en trästock i bröstet. Var tog all glad musik vägen??
Är det jag som har filter på mitt radar? Jag suger bara åt mig av tragik, martyrmusik, depp och plågomusik.
Som glasyr på kakan har jag biljetter till Melissa Horns spelning i Uppsala.
Om inte det är självplågan, så vet inte jag.
Nu är det förvisso i december spelningen äger rum, så jag kanske blivit värsta muntergöken tills dess ;)

Imorgon ska jag upp 5.30 och köra igång med mitt vikariat på nya jobbet! Pirrigt!
Bilen får jag i några dagar, så Emilia får inte åka på spännande cykelturer med mamma.. cykeln är väldigt uppskattad, men mamma uppskattar nog bilen mer.. Bekvämt kort sagt.

Nu är det snart midnatt och jag ska försöka sova lite. Går ofta rätt dåligt, men här ska jag inte sitta i alla fall!

Trevlig juni-vecka på er därute

Inga kommentarer: