onsdag, januari 14

Allt nytt men ändå inte

Jag fick ett klagomål på att bloggen inte blev uppdaterad tillräckligt fort.
Vet inte vad som förvånar mig mest; att folk läser, eller väntar ivrigt på nästa uppdatering.
Men måste säga att ni är Usla på att kommentera ;)

Jag har bytt stad. Fast inte till en ny utan till en välkänd och som varit min hemvist senaste åren.
Ja, jag är tillbaka i Uppsala! Otippat?
Planen är att vara det tills jag blir tillräckligt behörig att kunna söka till utbildningen jag fastnat för. Jag jobbar på det =)

Tanken var att jag skulle flytta till Sundsvall, men efter lite strul och eftertänksamhet så trivs jag bättre härnere. Trots att jag har så mycket folk däruppe.. detta innebär att jag får fortsätta med distansförhållandet till kompisarna och familjen. Själva staden känns dock inte lika lockande som i somras.. det kanske ändrar sig, vem vet.

Så första kvällen i min egen lägenhet sedan september och det var Tyst, svalt, skönt och med en katt jag saknat knasigt mycket.
Jag behövde inget annat just då.
Jo, jag var ner och köpte lite glass.

Nu några dar senare börjar jag komma in i vardagen igen och har fixat lite måste-saker, fick även lite sällskap av Micke som var ute på turné.
Imorgon ska jag på jobbintervju kl 14.30 minsann. Det är första gången på fem år, ser fram emot det!
Sedan får jag snart hem en ny kompis, men det kan jag ju visa bild på när allt är klart.

Jaa mer då? Måste upp till Sundsvall på fredag igen, känns lite trögt. Men Tina sitter och studsar av förväntan att få se min uppenbarelse igen, man har ju lovat bort sig.
Sist jag var där kom jag inte ut från hennes hus förrän efter tre dar. Och då skulle jag bara komma förbi och fika!

Vi har bokat en Riga-kryssning som inte är förrän i mars, men det makabra med detta är att Tina redan bokat tåg ner till mig två dar innan båtens avfärd. Att hon ska komma ner har jag tjatat om sedan typ -03 så ja.. bättre sent än aldrig. Skoj!

Nu fick jag bloggtorka så vi sätter stopp där.


På återseende!!

Inga kommentarer: