måndag, juni 14

Hemma bäst?

Den här dagen har gått tokfort.

Väldigt märkligt då jag klev upp redan klockan 7 imorse (mördande jobbigt) och hållit igång hela dagen.
Gubben skulle skjutsas till flyget, tvätten skulle tvättas, håret klippas, disken diskas, all annan tråkig marktjänst göras och flera saker till som jag nästan hunnit med.
Jag har i alla fall packat väskan till imorgon då jag drar ner till Göteborg för några dar.

Hmm, sedan var klockan 18 och gubben skulle plockas upp på flyget.
Som belöning för hämtning fick jag en cola och två chokladkakor =)
Inte illa!

Men jag ser igenom den mutan- inte kommer jag bli någon hemmafru på heltid. DET är något som är säkert, då jag skulle ruttna inombords av att plocka hemma och tycka att tiden är emot mig varje dag.
Det finns alltid nåt att göra.. och vara ensam om dessa sysslor går jag inte med på.

Däremot kan jag förstå att Thomas tycker det är trevligt att komma hem till en ren lya och allt fixat. Det brukar alltid uppskattas =)




Ena chokladkakan har jag slukat, den andra jobbar jag rätt hårt på. Urrk.
Tråkig fotboll på tv ikväll och jag är tillräckligt sysslolös för att sitta här i soffan och följa den.

Angående Göteborg är jag inte taggad att åka ner... men jag har saker att fixa på plats och förhoppningsvis åker jag norrut redan efter helgen.
Om saker bara kunde flyta på någon gång, vill säga!

Nu fick jag choklad-kramp i magen, aj oj aj =(

Hej så länge (aj)

Inga kommentarer: