torsdag, juni 10

Tjocknäsa

Måste bara berätta hur gubben skrämde mig igår..

När jag precis bänkat mig i biosalongen får jag ett sms av Thomas; han hade krockat med en kille under träningen och fått åka in på akuten med en troligen bruten näsa.

Sedan den lätta avslutningen "Ring sen när du kan, puss puss"

Där sitter man i mörkret, orolig och kan inte ringa upp!

När jag väl kommer hem möts jag av en öm tjocknäsa och en kille med trolig hjärnskakning- det var jättesynd om honom =(

Han blev hemskickad från akuten eftersom det inte gick att avgöra om näsan var bruten (pga svullnaden) men OM han hade hjärnskakning måste han komma snabbt in igen.
Så det blev mitt jobb att kolla honom under natten så han inte yrade och var ur balans.

Ha. Jag sov.

Det sista jag hörde innan jag slocknade var Thomas hårda snarkningar (svullnaden fick många biverkningar hhrrmm) och att han pratade lite i sömnen. Sött.
Kanske borde jag oroa mig?, hann jag tänka innan jag somnade till.

Nåja, han är piggare idag tack och lov och tur är väl det- på måndag ska han på en viktig arbetsintervju och det är bra om han slipper se ut som Rambo då.

Stackars lilla plutt...

Inga kommentarer: