lördag, oktober 23

Ladies Night

Det är strax före 7 på lördag morgon och jag har pallrat mig upp för att tvätta i några timmar.
Gick och lade mig strax före 2 inatt så det tar emot lite att vara vid medvetande nu =)

Igår fick lilla Jojjo åka till veterinären för en makeover. Vaccinering, id-märkning och kastrering blev det, han var så duktig och lugn på vägen dit!
Väl hemma sen igen var han lite förbannad, men jag förstår honom... sen vet man inte hur ont han har heller stackarn. Han vaknade upp imorse lika go och gullig som förut (tack och lov).

Igår var det min hellediga dag och jag passade på med tusen ärenden i den mån det gick. Kunde inte riktigt hålla mig från jobbet, så jag åkte dit och surrade en stund också =)
Planen efter att ha skjutsat ut Thomas till Eon Arena och kvällsjobb var fredagsmys med mig själv- lösgodis och milkshake fanns hemma.
Ca halv åtta på kvällen var jag så missnöjd med upplägget och såg att en tjejkompis också var det. Alla vi kände skulle gå på Ladies Night =(

Anledningen till att jag inte kunde gå var att stalltjänsten krockade, men med lite tur hittade jag en ersättare!
DET var i sista stund, för 21.00 började eventet och vi kom dit ca tio minuter innan =)
Skitglada, oförberedda, stressade och lite lätt förvirrade var vi- haha
Hela Timrås tantelit var innanför och vi möttes i dörren av
"Skyyyynda er, Martin väntar ju!"

Skitbra stämning, grabbarna som underhöll var underbara och stället pumpade på bra. Ja, ni kan ju tänka er i snitt två öl per tant därinne så de vrålade och stampade takten såpass att vi gungades med i flödet.
Mmm, mycket bra kväll!


Idag är det "Adoptionsdag" på Arken Zoo, dit ska vi lämna av Jojjo i tre timmar så han eventuellt ska hitta ett nytt hem. När vi kommer tillbaka strax efter lunch kan det faktiskt betyda att han redan åkt iväg!
Så jag förbereder mig på det nu (snyft) och ska försöka busa av honom såpass att han är kolugn därinne sen. Haha ;)

Njaaa, nu blir det sväng nummer två till tvättstugan. Åh så roligt det är att vara ensam uppe.. varför ska man sova??

Inga kommentarer: