tisdag, januari 10

En månad i Uppsala

Tiden har gått fort sedan vi installerat oss i vår nya lya. Det börjar bli dags att städa ur uppe i Österbybruk, jag antar att vi dragit ut på det länge nog.

På fredag är det jippo uppe i Gimo, tydligen en stor maskerad med festligheter så jag tänkte passa på att kolla vad som händer där och i alla fall påbörja städet. Hämta lite viktiga grejer som vi tydligen glömt där också.. vi har inte varit upp sedan innan Dagmar-stormen så jag är lite nervös över om våra utemöbler ens står kvar.. där de ska...

Jag vilade upp mig efter jobbhelgen idag, mina stackars flisiga naglar och trasiga nagelband uppskattar det. Men nu börjar jag bli rastlös igen!
Det är kul på jobbet, en massa nytt på gång och inte en lugn stund. Det är alldeles för lugnt hemma, vår dotter är på tok för enkel att ha att göra med =)
Trotsperioden -om den är igång på riktigt- är inte så farlig och hon gillar att göra det mesta.
Idag gick vi ner till öppna förskolan bara för att se att de inte öppnar förrän imorgon. Bra planering där!

Nytt försök imorgon.. samt läkarbesök.
Mer då? Jobbar lördag. Lön fredag. Shoppar söndag? =)

Äh, jag är så trött fast klockan inte ens är 22 och ger nog upp nu. Efter imorgon ska det bli bättre tider!

Hej svejs!

Inga kommentarer: