torsdag, januari 5

Tjolahopp

Egentligen är jag inte taggad inför att blogga- mest för att jag känner mig så tråååååkig.

Mest uttråkad.

Måste först tänka vad det är för dag idag -torsdag?- och det blir ju löjligt för när jag sen publicerar det här kommer det synas klart och tydligt ovanför inlägget vad för dag det är...

Jag är i alla fall lite dagvill. Gillar inte att dagarna blandas ihop och ser likadana ut och dessutom inte erbjuder så häftiga grejer. Jag är inte bra på att ta mig för dessa häftiga grejer själv utan föredrar att de erbjuds åt mig.

Som igår.
Då började vi planera en resa och en fest- och inte vilken fest som helst utan vi ska på maskeradfest!
Hur kul kommer inte det att bli??

Thomas tar med sig Emilia upp till Sundsvall och jag åker bort med en tjejkompis över helgen och bara har mig själv att tänka på. Vi ska fira en underbar tjej som fyllt 30 och hon ska minsann fira stort.

Men det är inte förrän om några veckor fram så jag har även börjat planera Emilias 1-årskalas. Det är ännu längre bort. 11e februari om jag minns rätt.
Det håller mig sysselsatt i tankarna vissa stunder.

Emilia är underbar och vill helst busa jämt- nu pekar hon på mig och ropar BU-BA och i nästa sekund ser hon mina strumpor med gubbar på och börjar asflabba.
Ja, ni vet. Såna där fula strumpor med töntiga figurer på, jag har socklådan full.
Hon äääälskar dem. Skrapar lite med ena fingret på strumpan, försöker ta figuren och det slutar med att hon snuttar med strumpan. Mina strumpor är spridda nuförtiden och det är just dem jag går och plockar efter hon gått till sängs.

Jag laddar inför jobb i helgen och imorgon ska jag ta med mig jänta och syster på Ikea. Behöver dessutom hitta gardiner till barnrummet och inga dugliga fanns på ikea sist jag var där.
Tips på fina barnrums-gardiner emottages tacksamt!

Thomas och jag har börjat kolla på Twilight tillsammans. Jag har fått tillbaka mitt beroende efter Breaking Down pt1 och nu ska Thomas faktiskt få se de andra så han fattar serien =)
Vi såg New Moon ikväll och imorgon blir det Eclipse. Hans reaktion på ännu en film var typ
"vaaa? en till?? Åååååhhh... Men inte imorgon! Då är jag.... för trött!"

Pyttsan.

Nu efter ikväll drog han till några grabbar för att se hockey- hockey som börjar kl.02 på natten.
Då kan han nog se en film imorgon med =)

Jag vet inte hur jag lyckas, men det är alltid han som behöver kompensera hela tiden.
Kompensation betyder kvalitetstid och avlastning hemma, haha.

Näe, som ni märkte så hade jag inget speciellt att komma med idag heller. Jag ser fram emot att träffa läkaren nästa onsdag så de kan berätta vad det är för fel på mig. Ge mig nåt jäkla lyckopiller eller nåt så jag får energi.

Nu ska jag natta och spela lite wordfeud. Hejhej.

Inga kommentarer: