torsdag, februari 23

Årets mama

Jag påpekar ofta att jag är tankspridd. Lite flummig nuförtiden. Efter barn kommer seniliteten.
Men idag kom jag på mig själv att ha glömt något som går över gränsen;

Emilia skulle på 1-årskontroll i tisdags. Idag torsdag kommer jag på detta mitt i ett annat samtal.. och jag har inte ens haft en liten tagg i bakhuvudet som grott över detta.

Hon har med andra ord missat sin vaccinering och annat viktigt som jag nu måste boka om henne på- det är nog inga problem i praktiken men för mig är det rätt jobbigt att inte kunna kandidera till årets morsa i år heller.

Utöver det har det varit en bra dag!
Vi simmade imorse och var ute i det härliga vårvädret och lallade på stan efteråt. Hon sov som en stock såklart i vagnen, som alltid efter simningen =)

Sedan fick vi besök av farfar och fru, de ska åka till Thailand (nu när jag skriver har de suttit på planet en liten stund) och ville träffa oss innan.
Väldigt trevligt!
Vi fikade och Emilia for runt och underhöll gänget, fina kläder hade de med sig till henne också!

Sedan stack jag upp till en kompis i Gimo och spenderade kvällen där, vi hade Mary Kay-träff och jag gillade faktiskt produkterna mycket!
En påse fick följa med hem och jag kanske tvättar gubbens ansikte nu när han minst anar det.

En till dålig sak med mitt minne är att jag glömt berätta att Konstapel Kask lämnat oss!
Han åkte i tisdags kväll (jag glömde mycket med den tisdagen) och vi önskar honom allt gott. Han är saknad hos oss, men såklart är vi glada att han får ett permanent hem istället. Nu vill vi ha in en ny frusen kisse att busa med =)

Imorgon blir det utflykt på stan med megatjockis- syster om hon är frisk och pigg. Hon är inte tjock, men ultramega-gravid och kommer närsomhelst ploppa ut en unge minst lika stor och fin som Emilia =)

Sedan ska vi extrasimma imorgon kväll, hej och hå!

Men nu går ögonen i kors, nu ska tanten sova- tjing!

Inga kommentarer: