torsdag, augusti 16

En dag försent

Vilken fin kväll det blev av denna märkliga dag.




35 minuter innan jag slutade jobbet öppnade sig himlen och innan jag fick dra mig hemåt hade parkeringen svämmat över.
Jag lyckades missa alla pölar på vägen hem- fram till sista kurvan.
Där var en översvämmad liten gränd som såg harmlös ut, ända tills jag cyklade ner i den och dränkte mina fötter i halvmeter djupt vatten. Isch!

Har för övrigt slitit ut mig på jobbet idag, underbemannade var vi och med massor att göra. Det kändes ändå  skönt att lämna stället och veta att jag gjort ett strålande jobb- ja vem ska annars säga det om inte jag? ;)

Jag har hittat den sötaste klänningen till Emilia för bröllopet nästa vecka. Skor och kläder i hennes storlek borde väl egentligen inte kosta lika mycket som vuxna kläder gör?
Men det gör de allt, jösses!
Jag köper sällan nya barnkläder och tycker därför allt är ett rån, men det kändes värt det inför den fina stunden som kommer. Mammas plånbok svider, men vem behöver mat? =)


Mindes för en liten stund sedan att igår blev lilla hjärtat 1,5 år. På dagen.
Slut är det på veckoräkningen, månadskollen och hennes minsta period.
Hennes 18-månaderskontroll var på samma dag och nu behöver hon inte vaccineras igen förrän hon är 3.
3!
Det är långt dit!

Vi uppehöll oss väldigt länge med barnmorskan som ställde tusen frågor om allt och inget samtidigt som Emilia röjde sönder det lilla rummet. Efter en liten stund började morskan blekna men mamma är van.
Mamma sitter med apati i blicken och låter det lilla monstret leka sig trött.
Det funkar dock aldrig, monstret vet inte vad trött betyder.

Ja och nu är hon hemma med mig igen. Skönt =)
Hon slocknade utan problem och imorgon är vi lediga tillsammans. Vi ska tvätta, träffa doktorn och handla lite käk (med betoning på lite ;)
Sen måste jag lämna bort henne igen över helgen, för helt plötsligt ska jag jobba igen.

Vad händer med vardagarna?
Vad har jag gjort den här veckan egentligen, helgen kommer ju så fort?
Det brukar väl vara tvärtom...

Nåja, slänger med en rödglansig bild från förrförra helgen. Trevlig kväll var det!



Nu släpper jag datorn lite, hej på er!

Inga kommentarer: