fredag, augusti 17

Pepp

Efter att ha slafsat i mig kanske den godaste 15-bitars sushi jag ätit på länge ikväll så stelnade jag i en hemsk paltkoma.



Tillät mig att vila i ett par timmar innan jag drog på mig joggingdojorna och sprang min vanliga runda runt kvarteren. Jag orkar längre, behöver inga andningspauser längre (har ju egentligen noll kondis) och nu är det dags att förlänga min sträcka.
Målet är att kunna göra VårRuset och helst ett till lopp nästa år och slå mitt personbästa från i år.
Känner mig mycket piggare än på länge och dagarna rullar på i positiv anda.

Vardagen är underskattad, jag trivs med rutiner vilket jag aldrig trodde jag skulle tycka.
Men så är det nog när mattan dras bort under fötterna för en stund, då behöver man viss stabil grund att stå på- om det så är fasta tider mellan jobb, hem och sysslor så må det vara så.
Simpelt, men värdefullt.

Emilia hjälpte mig tvätta några maskiner imorse och sen drog vi iväg och gjorde månadshandlingen.
En sjukgymnast har tittat på Emilia idag då jag haft vissa funderingar, men hon konstaterade såklart att det inte är något fel på en så fin tjej!

Jag sover själv ikväll och i helgen ska jag dra in pengar.
Melissa Horn spelar på Katalin imorgon kväll och om det inte vore fullbokat så tro mig- då hade jag varit där!
Har jagat biljetter i flera veckor nu utan resultat, hade önskat mer flyt för en gångs skull.

Nu gäller det att bli sömnig så jag kan bygga lite energi till morgondagen- 4kg kvar till målvikten och det borde jag greja, eller hur??

Hej och kram på er


Inga kommentarer: