tisdag, oktober 16

Fotboll..

Jag har bänkat mig framför ödesmatchen Tyskland-Sverige (vm-kval) och vilar kroppen efter en fysiskt tung dag.



Jag jobbade kvällspass igår och kom i säng närmare midnatt, bara för att infinna mig på jobbet igen 6.30. De morgnarna går jag mest runt som en zombie, innan första kaffet och snusen. Minns inte så mycket av de första timmarna på jobbet mer än att man möter de morgonpigga kunderna som bara äääälskar att "vara ute i friska luften innan alla andra är det". Mmm, mysigt jovisst men det är mysigt att sova också =)

Blev upplockad efter jobbet av Thomas, sen hämtade vi en smutsig men någorlunda glad unge från förskolan (nja hon ville egentligen vara kvar) och drog till Ikea. Vi käkade middag först innan vi gick och valde ut en ny barnsäng som ska stå här och jag hittade lite annat krims till Emilia också.

Efter några svängar kom jag till slut hem med allt nytt och tänkte börja montera.. så har jag tagit fel säng.
Fel modell. Fel fel fel. Står fortfarande i valet och kvalet att "nöja" mig med den jag köpte, men jag vill ju inte ha den. För att jag inte förväntat mig den eller valt den.. fin är den dock. Suck.
Det är ju meckigt att åka tillbaka också?


Nåja, velpotta som jag är så drar jag på det någon dag i alla fall. Glömde köpa lakan i alla fall så.. =)

Matförrådet är i alla fall påfyllt för månaden -köpte massor så det räcker nog en månad extra- och jag fick sällskap med syster att handla igår. Vi passade på att shoppa lite och söta Tristan höll oss sällskap. Han har blivit stor den lilla killen, hela 6 månader gammal nu!
Tålmodig är han som få, vi tjejer kan konsten att använda tiden =)

Nej, usch vad trött jag är ikväll igen. Imorgon ska jag vara på jobbet lika tidigt och direkt efter jobbet hämtar jag hem min älskling. Ska klura ut något roligt som vi kan hitta på i helgen, nu vill jag åka bort en sväng med henne!
Tips emottages med stor tacksamhet =)

Jag tackar för mig, hej så länge

Inga kommentarer: