fredag, oktober 26

Helg igen

Det blir mindre jobb i helgen och lite mer tid för annat.
Känns som jag blir ledig om jag räknar bort att jag ska sitta i en skrivsal i drygt 8 timmar imorgon.


Det har varit ruggigt kallt ute de här två senaste dagarna, har frostig luft kvar i mina lungor som känns som tjock cigarettrök. Det är svårt att andas och jag tror att jag börjar bli dyngdålig. Men det är för tidigt att känna efter, jag har inte plats i agendan för det. Känner efter pååå.. måndag. Måndag kväll kan jag känna efter.

Har gjort mina övningar inför provet imorgon, har köpt mina cider till imorgon kväll, bytt mina jobbpass och rekat platsen jag ska cykla till imorgon bitti. Det var tur det, för direktionerna jag fick av en snäll person idag stämde inte så bra =)

Idag var vi ner och testade Gränbys food-court, jag kan inte vara missnöjd då det fanns sushi och Emilia åt sina pannkakor med mycket möda. Det fanns andra barn på plats och då har hon bara tid att glo på dem, inte tjoa/heja eller så utan bara sitta och glo. Fråga mig inte varför. Thomas åt såklart nåt starkt som inte jag kunde nalla av, så där blev man inte snålmätt.

Vi skulle in och handla mat också och Emilia har blivit en riktig ligist. Hon är sjukt jobbig, kastar grejer i gången (som går sönder), springer iväg med varor eller inventarier, gömmer sig, gapar eller gnager på allt. Jag vet inte alls hur jag ska ta tag i det problemet för meningen är ju att hon SKA kunna vandra med i affären utan att man ska behöva låst fast henne på vagnen.

Ska bli skönt att få komma ut och vara social imorgon och bara umgås med positivt folk, skratta och släppa allt annat i några timmar. Känns som jag behöver göra det oftare men tar mig inte tid. Det gör mig inte gott att ta mig tid såhär sällan, jag vill bli mitt vanliga glada jag igen.
Det går i vissa sällskap =)

Nu går klockan mot midnatt och jag är fortfarande uppe i varv efter roligt kvällsjobb. Dåligt inför imorgon men det är kul med fredagar, kunderna är supertrevliga och man träffar sköna människor. Det är kul att jobba då.

Näe, jag loggar ut och önskar alla en trevlig helg!





Den här fina tjejen är i Sundsvall över helgen och jag ser henne först på måndag.
Gosnuttan!




Inga kommentarer: